maandag 23 januari 2012

Taalprof wordt langzaam wakker

Het houdt nog steeds niet over op het gemigreerde weblog van de taalprof, al begint er wel beweging in te komen. De berichten zijn inmiddels allemaal gemigreerd door weblog.nl, en ook de trefwoorden zijn eindelijk hersteld. We mogen hopen dat ook de interne links allemaal werken, en zo te zien zijn de plaatjes (de breintjes) ook weer teruggevonden. En ten slotte is de hinderlijke en opzichtige reclame ook eindelijk verdwenen.

Wat is er dan nog niet in orde?

In een groot aantal berichten staat nog rommel. Daarmee is natuurlijk niet de inhoud bedoeld, maar met name de letters met accenten en trema's, en hier en daar zo te zien ook cursiefmarkeringen, zijn niet goed doorgekomen. "Er wordt aan gewerkt," zo verzekert mij de helpdesk.

De Lees meer...-code die ik zelf had geschreven is verdwenen. Mag niet van weblog.nl. Ik heb gevraagd om een oplossing, en een jaar geleden was men daar nog optimistisch over, maar nu heeft het geen prioriteit. Dat is vervelend en irritant, maar voorlopig dus even niet op te lossen.

De navigatiestructuur in de zijkolommen is afgebroken, maar dat was van tevoren bekend. Ik heb nu in de balk bovenin de optie Stel je vraag opgenomen. Die vervangt de belangrijkste ontbrekende navigatie. Ook heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de reacties in omgekeerde volgorde weer te geven (de nieuwste bovenaan). Dat lijkt me een goede manier om voortaan niet steeds de collectie met vragen te verversen als de lijst te lang wordt.

Ik zal in de komende tijd ook de vragen van het noodblog hier overnemen (kijken of dat lukt met datum erbij), en als alles weer in orde is zet ik het noodblog weer dicht.

En dan maar eens kijken of ik weer op gang kom. Ik moet bekennen dat het mij de afgelopen maanden wat heeft tegengestaan, maar dat kwam echt alleen door al die providerellende. Niet kunnen inloggen, bijna alles kwijt, wel kunnen inloggen en dan iets publiceren wat vervolgens weer verdwijnt, daar wordt een mens niet vrolijk van. Gelukkig is de grammatica zelf een tot vrolijkheid stemmend onderwerp, waar je ook buiten de blogwereld plezier aan kunt beleven.

4 opmerkingen:

  1. Hoe herkenbaar helaas. Ik zit bij dezelfde exploitant en heb ook al sinds augustus niet meer kunnen bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laten we hopen dat het ergste leed geleden is, en we je leuke stukken weer vaak hier kunnen lezen.

    Misschien ook eens een potje grammarfeud?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. arjen speekenbrink23 januari 2012 om 17:24

    Hoe jammer Toch! Hopelijk beperkt de provider zich in 2012 TOT de core business: providen!

    BeantwoordenVerwijderen